نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود
سرخط خبرها

بررسی کارکرد ورزشکاران خراسانی در هانگژو | یک مدال و صد افسوس!

  • کد خبر: ۱۸۷۰۶۵
  • ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹
بررسی کارکرد ورزشکاران خراسانی در هانگژو | یک مدال و صد افسوس!
عملکرد خراسانی‌های کاروان ورزش ایران در هانگژو چنگی به دل نمی‌زند.

شهرآرانیوز، کاروان ورزش کشورمان در بازی‌های آسیایی هانگژو به روز‌های پایانی نزدیک می‌شود و انتظار می‌رود با شروع رقابت‌‎های کشتی، کاراته و وزنه‌برداری، مدال‌های خوش‌رنگی نصیب ورزشکاران کشورمان شود. با وجود این، ورزشکاران خراسانی این کاروان در فاصله چند روز مانده به پایان این تورنمنت، به کارشان در هانگژو خاتمه دادند؛ جایی که یازده ورزشکار خراسانی در این رقابت‌ها حضور یافته بودند و در پایان حاصل تلاششان چه در رشته‌های انفرادی و چه تیمی فقط کسب یک مدال طلا بود؛ طلایی که برای کاروان کشورمان مرغوبیت بی‌نظیری به همراه داشت، اما از حیث تعداد مدال خراسانی‌ها در این دوره در مقایسه با دوره قبلی بازی‌های آسیایی کمتر بود.

طلا در برابر ۴ مدال

کاروان خراسانی‌های ورزش ایران در هانگژو متشکل از شهروز همایونفرمنش، احسان دلیرزهان، مجتبی حیدرپور، محمدرضا کاظمی، محمدرضا اورعی، یونس آثاری، حسن تفتیان، حمیده اسماعیل‌نژاد، علیرضا حبیبی‌نژاد، احسان پیغمبری و ریحانه کریمی در این دوره از مسابقات فقط یک طلای تیمی به‌دست آورد؛ جایی که شهروز همایونفرمنش، دریافت‌کننده قدرتی تیم‌ملی والیبال، همراه این تیم توانست در فینال این رقابت‌ها چین را شکست دهد و نخستین مدال طلای کاروان ورزش ایران را به دست آورد.

به‌جز طلای شهروز، هیچ‌یک از ورزشکاران خراسانی چه در بخش تیمی و چه انفرادی عنوانی کسب نکردند. این درحالی است که در دوره گذشته رقابت‌ها در جاکارتا پنج ورزشکار خراسانی مدال خوش‌رنگ بازی‌های آسیایی را به دست آورده بودند. نوید خواجه‌زاده در رشته بسکتبال سه‌نفره، روزبه ارغوان و وحید دلیرزهان در رشته بسکتبال پنج‌نفره و بالاخره امید تیزتک و جعفر پهلوانی در کوراش برای خراسان مدال آوردند. ارغوان و دلیرزهان با تیم‌ملی بسکتبال پنج‌نفره گردن‌آویز نقره را کسب کردند و امید تیزتک و جعفر پهلوانی هم به‌ترتیب برنز و نقره گرفتند.

ناکامی هندبال را سخت نگیرید!

بیشترین تعداد خراسانی‌های حاضر در هانگژو چهار ورزشکار رشته هندبال بودند. مجتبی حیدرپور، یونس آثاری، محمدرضا اورعی و محمدرضا کاظمی درحالی با تیم‌ملی هندبال در هانگژو ناکام بودند که تیم‌ملی هندبال ایران دست‌کم در دو دوره گذشته هم مدال‌آور بازی‌های آسیایی نبوده است. ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ به جمع چهار تیم برتر هم نرسید و در دوره قبل‌تر آن یعنی در سال ۲۰۱۴ اینچئون کره‌جنوبی هم به مقام چهارم رسید و دستش از مدال کوتاه ماند. تیم‌ملی هندبال کشورمان در هانگژو هم به سرنوشتی شبیه بازی‌های آسیایی جاکارتا دچار شد.

سریع‌ترین‌ها در حسرت صدم‌ثانیه‌ها

سریع‌ترین مرد و زن ایرانی هم در بازی‌های آسیایی هانگژو راه به جایی نبردند؛ دو دونده دوی صدمتر آقایان و بانوان که از قضا هردو خراسانی بودند. حمیده اسماعیل‌نژاد، نابغه جدید دوی صدمتر کشور، خودش را بالاتر از فرزانه فصیحی به فینال رقابت‌ها رساند، اما آنجا در رقابت با ابرستاره‌های دوومیدانی بانوان آسیا به عنوانی بهتر از هفتمی نرسید. در سویی دیگر، حسن تفتیان، یوزپلنگ ایرانی، پس از درخشش در دور مقدماتی و نیمه‌نهایی، در فینال با ۳ صدم‌ثانیه کمتر از حریف مالزیایی به مقام چهارم رسید و دستش از مدال کوتاه ماند.

۳ بازنده در راند اول

سه تن از ورزشکاران خراسانی که حذف آسانی از بازی‌های آسیایی امسال داشتند، در رشته‌های بوکس، وزنه‌برداری بانوان و ووشو بودند؛ جایی که علی حبیبی‌نژاد، بوکسور مشهدی وزن ۶۳.۵ کیلوگرم کشورمان، در مبارزه اول برابر حریف تایلندی با نتیجه ۳۰ بر ۲۷ بازی را واگذار کرد تا خیلی زود از گردونه رقابت‌ها کنار رود. در ووشو هم احسان پیغمبری که پس از چند سال دوری از این رشته، دوباره پارسال با هدف شرکت در بازی‌های آسیایی تصمیم گرفت به ووشو برگردد، به مدال نرسید. او در رشته تالو ناکام بود.

سومین حذف‌شده سریع خراسانی در بازی‌‎های آسیایی امسال هم ریحانه کریمی بود. دختر پرامید خراسانی که با رکورد‌های جالبی که پیش از این در بازی‌های قهرمانی آسیا و جهانی از خود برجا گذاشته بود، انتظار می‌رفت در هانگژو هم موفق باشد. با این همه، ریحانه کریمی به‌شکلی عجیب هرسه وزنه یک‌ضرب خود را از دست داد تا از جدول رقابت‌ها ناباورانه کنار گذاشته شود!

خارج از فهرست، داخل فهرست!

یکی از نکات عجیب رقابت‌های آسیایی امسال اعلام نام ورزشکارانی بود که از هر استان به این مسابقات اعزام شدند. اداره‌کل ورزش‌وجوانان خراسان‌رضوی در اقدامی عجیب فهرست ورزشکاران خراسانی این دوره از رقابت‌ها را اعلام کرد و در این بین نام احسان دلیرزهان و خدیجه رجب‌لو دیده نمی‌شد، اما دلیرزهان با تیم‌ملی بسکتبال سه‌نفره بود و رجب‌لو نیز برای تیم‌ملی کبدی بانوان به میدان می‌رود.

از طرفی، اداره‌کل ورزش‌وجوانان مهدی صابری، ورزشکار نامدار اصفهانی در دوومیدانی را خراسانی قلمداد کرده که این مسئله هم به نوبه خود جالب است. اینکه ورزشکاری در یک شهر تمرین کرده است و به‌واسطه این موضوع ورزشکار آن شهر در بازی‌های آسیایی قلمداد شود، موضوعی جالب است که گویا مدیران ورزش خراسان به آن استناد کرده‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->